ساقی نامه

مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از منِ مست / که به پیمانه‌کشی شهره شدم روز اَلَست

ساقی نامه

مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از منِ مست / که به پیمانه‌کشی شهره شدم روز اَلَست

بخش‌های کوتاهی از کتاب هنر ظریف بی خیالی

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۱۷ ب.ظ

بخش های کوتاهی از کتاب هنر ظریف بی خیالی رو اینجا با شما دوستان عزیزم به اشتراک می گذارم. شاید این کتاب رو خونده باشید اما خب من هم این بخش هاش رو بارها و بارها خوندم و خیلی دوستش دارم:

💝 آزادی، تعهد و مرگ!
🖋📔مارک منسون – هنر ظریف بی‌خیالی

⭐️ ...آزادی مطلق به خودی خود هیچ معنایی ندارد. #آزادی زمینه را برای معناهایی بزرگ‌تر فراهم می کند اما به خودی خود هیچ نکته مهم و ارزشمندی در آن وجود ندارد. در نهایت دستیابی به معنا و احساس مهم بودن بودن در زندگی شخص، فقط از طریق رد کردن گزینه‌های جایگزین میسر است، یعنی محدود کردن آزادی و انتخاب تعهد به یک جا، یک باور یا (آب دهانتان را قورت بدهید) به یک فرد!
چنین فهمی آرام‌آرام و در طول سال‌های سفر برایم حاصل شد، مانند بیشتر زیاده‌روی‌ها در زندگی باید خودتان را در آن غرق کنید تا متوجه شوید که خوشحالتان نمی‌کند.

⭐️ در زندگی سطحی از لذت و معنا هست که فقط وقتی به آن می‌رسید که سال‌ها در یک رابطه عاطفی واحد، یک حرفه واحد یا یک کار واحد سرمایه‌گذاری کرده باشید و البته نمی‌توانید به آن سرمایه‌گذاری بلندمدت برسید مگر این‌که به دیگر گزینه‌های ممکن جواب رد بدهید.
گنج در اعماق مدفون است و باید به چیزی متعهد بمانید و آن را تا آخر بکاوید تا به گنج برسید. این درباره روابط، درباره حرفه و درباره ساختن زندگی عالی صادق است. این درباره همه چیز صادق است.

⭐️ ماجرای بزرگ خود من در چند سال گذشته توانایی‌ام در گشوده‌کردن خودم به روی #تعهد بوده است. انتخاب کردم که به همه‌چیز به جز بهترین آدم‌ها و تجربه‌ها و ارزش‌های زندگی‌ام جواب رد بدهم. تمام پروژه‌های کاری‌ام را تعطیل کردم و تصمیم گرفتم روی نوشتن تمام‌وقت متمرکز شوم. از آن زمان وب‌سایتم از آنچه تصور میکردم بسیار محبوب‌تر شده‌است. برای بلندمدت به یک زن متعهد شده‌ام و جای شگفتی است که بگویم این رابطه طولانی‌مدت از روابط یک‌شبه و گذرای گذشته‌ام بسیار خوشایندتر و سودمندتر بوده است. به یک مکان جغرافیایی متعهد مانده‌‌ام و روی تعداد انگشت‌شمار دوستی‌های معنادار، اصیل و سالمم وقت بیشتری می‌گذارم.

⭐️ مواجه‌شدن با واقعیت فناپذیری خودمان بسیار مهم است، زیرا تمام ارزش‌های مزخرف، شکننده و سطحی را در زندگی محو می‌کند. درحالی که بیشتر انسان‌ها روزهایشان را به دنبال یک دلار بیشتر هستند یا قدری شهرت و توجه بیشتر یا اطمینان از این که حق با آن‌هاست یا دیگران دوستشان دارند، #مرگ ما را با پرسشی بسیار دردناک و مهم‌تر مواجه می‌کند:
«چه میراثی از خود به جا خواهی گذاشت؟»

⭐️ وقتی می‌میرید دنیا چه فرقی کرده‌است یا چقدر بهتر شده‌است؟ چه نشانی از خود به‌جا خواهید گذاشت؟ چه تأثیری خواهید گذاشت؟
می‌گویند بال‌زدن یک پروانه در آفریقا می‌تواند باعث ایجاد یک توفان در فلوریدا بشود؛ خب، شما پشت‌سرتان چه توفان‌هایی برجای خواهید گذاشت؟
وقتی از این پرسش اجتناب می‌کنیم، اجازه می‌دهیم ارزش‌های سطحی و نفرت‌انگیز ذهنمان را بدزدند و کنترل امیال و آمال و آرزوهایمان را به دست بگیرند.
بدون به رسمیت‌شناختن نگاه خیره و دائمی مرگ، چیزهای مهم بی‌اهمیت و چیزهای بی‌اهمیت مهم جلوه می‌کنند.

  • ۹۸/۱۰/۱۶
  • ساقی نبی لو

آزادی

تعهد

مرگ

هنر ظریف بی خیالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی