ساقی نامه

مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از منِ مست / که به پیمانه‌کشی شهره شدم روز اَلَست

ساقی نامه

مَطَلَب طاعت و پیمان و صلاح از منِ مست / که به پیمانه‌کشی شهره شدم روز اَلَست

بیزینس کدوم بیزینس؟ کدوم بیزینس؟

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۵ ق.ظ

بیزینس کدوم بیزینس؟ کدوم بیزینس؟ (با لحنِ جیگر در کلاه قرمزی!)

تو این چند هفته‌ای که از برکناری مدیرعامل شرکت معدنی گل‌گهر می‌گذره، شاید روزی نباشه که به این موضوع فکر نکنم یا راجع بهش با مدیرم صحبت نکنم! اکثر اوقات یا بغض گلومو می‌گیره یا اشکام جاری می‌شه! خصوصاً وقتی به قضیه‌ی "پدر" خونده‌شدنش توسطِ کارگراش (و یک شهر) فکر می‌کنم و پیام‌های پر از عشقی که براش فرستادن وقتی که رفت... این‌جور وقتا خیلی خجالت می‌کشم که بخوام تو اهدافِ بیزینسیم، دایره‌ی تاثیرگذاری کوچیکی رو برای خودم متصور بشم. همیشه وقتی صحبتِ راه‌اندازی یک بیزینس می‌شه، اولین سوالی که می‌پرسم اینه که این کار چه ارزشی خلق می‌کنه؟ دایره‌ی اثرگذاریش تا کجاست؟ اگر روزی من نباشم، اصلا جای خالی‌ای حس می‌شه؟ می‌گن کاش نرفته بود؟!

و البته می‌دونم که تازه اول راهم و هنوز به این نقطه نرسیدم و خیلی باهاش فاصله دارم... ولی دوست دارم که براش تلاش کنم. حالا بخاطر روحیه‌ی خودم، وارد شدن به عرصه‌ی صنعت (به مفهوم عرفی) و تکنولوژی برام جذاب‌ترین بوده و کارهای دیگه مثل هنر و... هیچ‌وقت برام اولویت نبوده و نیست. (هرچند خیلی دوست دارم که ترکیبی از این‌ها رو داشته باشم و دارم براش تلاش می‌کنم) علوم دینی رو که خب هیچ‌جوره نمی‌تونم به چشم بیزینس بهش نگاه کنم ولی نمی‌دونم چرا انقدر صنعت پول‌سازی شده تو کشور ما?? (معصومین ما هرکدوم بیزینس خودشون رو داشتند و هیچ‌کدوم از این راه ارتزاق نمی‌کردند.) هنر و علوم انسانی رو بخاطر رشد و وسعت روحِ خودم دوست دارم ولی ممکنه خیلی‌های دیگه، مثل بعضی بازیگرها، کارگردان‌ها، نویسنده‌ها و روان‌شناس‌ها و... اثرگذاری فوق‌العاده گسترده‌ای داشته‌باشند، حتی جهانی و حتی تا قرن‌ها بعد... ولی خب چیزی که مهمه اینه که به خلق ارزش، اصالت، گستردگی و ماندگاری اثرمون فکر کنیم.

 

پ.ن1. یک روایتی شنیدم که برام خیلی جالب بود، اینکه پیامبر از هر جوونی که خوشش میومد، اولین سوالی که می‌پرسید این بود که چجوری پول درمیاره؟ و اگر می‌فهمید که سربار بقیه‌ست، از چشمش می‌افتاد.

پ.ن2 (نامربوط): هنوز هم راجع به استراتژی انتشار محتوا برای کار خودم (تولید ویدئو) به نتیجه قطعی و درستی نرسیدم. هنوز نمی‌دونم اینستاگرام برای این کار بستر مناسبیه یا نه؟ هرچند واقعاً حس خوبی بهش ندارم و حقیقتش توش احساس غریبی دارم، تصمیم داشتم تا وقتی به خلق محتوای واقعی (نه تمرین از روی کار دیگران) نرسیدم، تمرین‌هام رو اونجا به اشتراک بگذارم ولی نمی‌دونم استراتژی درستیه یا نه؟

 

  • ۹۸/۰۳/۲۴
  • ساقی نبی لو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی